barnvaktsbakis.

Herregud!
att vara barnvakt är jobbigare än man tror.
inte på grund av att barnen är jobbiga för det är de verkligen inte.
men att jag måste gå upp så tidigt på morgonen.
igår var jag ju uppe vid 6 och jag var helt slut vid 8 så när barnen somnade vid lite över 9 så deckade jag med.
sen upp vid 9 idag och göra frukost, även att jag sovit nästan 10h så är jag trött, för det spelar ingen roll hur många timmar jag sover för mej handlar det om hur sent på dagen jag sover. konstigt jag vet.
som jag sa till Zsofie, det känns som om jag festat hela helgen men jag har ju bara varit barnvakt. haha

Igår kväll läste jag ut känn pulsen slå, tog mej 2 dagar att läsa ut den (och då måste det tilläggas att jag har 3 små killar springandes här) så nu ska jag väll skriva lite om den som jag blivit tillfrågad.

Det är alltså fortsättningen på vingklippt ängel, bernys första bok som jag även den sträckläste, går liksom inte att släppa dem. boken tar vid ungefär där den andra slutar och även denna bok är en hemsk skilldring av drogmissbruk, självdestruktivitet och demoner. Berny har lyckats dra ner på självdestruktiviteten men drogerna har ett starkt grepp om henne och har haft i 11 år. hon får diagnosen missbrukare. men tråtts det får hon ta kampen själv om att få hjälp, och hennes pojkvänn finns alltid vid hennes sida. hon skickas fram och tillbaka mellan olika öppenvåradar och avgiftningar. när hon tillslut tröttnar på att hon aldrig får hjälp och lägger in sej på en slutenvård som hon vägrar lämna fören hon är ren. Genom hela boken bråttas Berny med minnet av en hemsk upplevelse men när hon sedan kan acceptera det förflutna kan hon börja leva i nuet.
Berny är 22 när slutet av boken utspelas och så har hon levt med denna hemska hemlighet sen hon var 5.
En otroligt gripande bok om lusten att leva och att orka ta sej levande ur drogmissbruken och psykosen.

helt klart värd att läsa, den har nog lite mer livslust i sej än vingklippt ängel men om man älskade den så kommer man älska känn pulsen slå, precis som jag gjorde.

Nu har jag precis plockat av efter frukost och nu ska jag väl försöka få på lite kläder på Melker kanske han springer runt naken med en fårskinnsfäll och tycket att han kan åka så till sin kompis haha.
skriver antagligen lite senare idag igen för jag har ine så mycket att göra. pojkarna sköter sej så bra själva.

x emma k.

uppdatering.
Kaisa kom hit med kanelbullar för det är ju kanelbullens dag. TACK! de var jätte doda.
Alla pojkarna var hos kompisar så vi satt bara och fikade och pratade lääänge och sen gick vi och handlade mat.
sen LAGADE vi mat. helt otroligt. vi gjorde kyckling i ugnen med ris och curry sås. gott gott gott.
och massa godis på det så alla blev mätta och glada. sen bestämde pojkarna vilken film vi skulle se och det blev någon konstig men rolig film. tyckte dock inte att hela filmen var barnvänlig. haha

Nu har barnen somnat och Kaisa har åkt hem så nu sitter jag här och har ont i magen från allt godis.

Dagen hottie är Kaisa för att hon gjorde detta till den bästa dagen på länge, tack älskade du<3


Dagens nottie är Youtube, som vägrade funka när jag ville. så det så!

Nu ska jag ta min godnatt-cigg och sova.

x emma k.
 

Kommentarer
Postat av: Kaisa

aaw tack själv <3 det var bästa dagen på helt galet länge. seriöst. wie <3

2008-10-06 @ 20:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0