Once upon a time..

Nu är jag hemma, sitter i habo med min man och ska snart kolla på film, vi har hyrt broke back mountain (stavas det så?) och Human trafficing.

Igår åkte jag anaeva och ruta in till lisabon och flyttade till ett nytt hotell för att vi skulle vara på flygplatsen vid 5, så för att ha en bra sista kväll så gick vi och åt middag på en restaurang och drack vin. fint vare. sen upp 3h senare och åka till flygplatsen mitt plan var såklart försenat och så men jag sov hela vägen hem och min farmor hämtade mej på flygplatsen och körde mej hem och jag tog mej in till jönköping och träffade adam.

jag fick en förfrågan om att berätta hur jag blev modell så nu ska jag berätta en saga för er.

det var en gång en 13 årig flicka som tog med sej 2 vänner till göteborg för att kolla på lite band på liseberg, det var okej-dagen. flickorna gick runt vid scenen och det var sjukt mycket folk. plötsligt kommer en kvinna fram till emma och frågar om hon vill bli modell och emma tror inte sina öron, hon är ung och fattar knappt vad det menas med att vara modell men hon pratar med sina föräldrar om det och kommer överrens om att träffa denna kvinna igen. lite bilder togs och sen åkte emma till paris. sen dess har hon varit modell och jobbat i paris, london, milano, new york, Los Angeles, Arizona, Berlin, Köpenhamn, Oslo, Stockholm, Tokyo, Singapore, Sydney, Lisabon osv.

så ungefär så gick det till. fint var det.

Nu är nästa resemål New York igen och det är jag glad över. saknar det stället.

Adam sitter och Pratar med sitt ragg så jag kollar på något på teve som jag inte kommer ihåg vad det heter men ganska kul är det iallfall.

Dagens hottie är hemmagjord Chai! så mycket godare än allt annat, tillochmed starbucks!

Dagens nottie är att behöva gå upp mitt i natten för att flyga och sen vakna varannan minut för att man bryter nacken!

x emma k.

Kommentarer
Postat av: Anonym

När åker du till NY ?

2008-10-14 @ 01:01:00
Postat av: louise

hur kom det sig att du åkte till Paris efter att du hade blivit fotograferad och vilken agentur var "kvinnan" ifrån? :)

2008-10-14 @ 15:13:32
Postat av: malleballe

haha, jag tror allt jag vet vem den där kvinnan är!

2008-10-14 @ 17:39:18
Postat av: Julia

Korrekt stavning på Broke Back Mountain!

2008-10-14 @ 18:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0