grattis sis!

nu kom det genast fler frågor, så som den trevliga person jag är ska jag självklart svara på en gång :)

1. vad innebär high fashion modell, och skillnaden mot att göra kataloger?

jag är high fashion modell för att jag har ett speciellt utseende som inte passar för kataloger, alltså jag har inget fint leende och ja om ni har sett mina bilder så kanske ni fattar att jag inte skulle passa i en HM katalog. high fashion är mycket extrema kläder och smink, tänk vogue!

2. vad är en kampanj?

det är när man fotar en designers nya kollektion, det som ni ser i tidningar och på posters.

3. Skulle du kunna flytta till USA tex. Jag menar om du har greencard och sånt. I så fall, är det lätt att få det?

självklart skulle jag kunna flytta till USA, har faktiskt funderat på det ett tag, och jag åste erkänna att jag inte riktigt är insatt i det där med greenkard och hur  man får det. men jag har arbetsvisum som gör att jag lagligt får åka till USA och jobba där.

4. Vad är det bästa med att vara modell?

jag älskar ju att resa så det är en av de bästa sakerna i min mening. sen också att träffa nytt folk, jag har fått så många nya vänner från väldens alla hörn. sen är det ju självklart kul att se sej själv i tidningar och på tv och att träffa kändisar och så, men jag skulle nog säga resandet och människorna jag träffar :)

5. Har du många agenturer?

ja, jag har ju en i varje land jag åker till. min moder agentur är IMG för det var de som hittade mej. IMG har jag i paris london milano och new york. i sverige har jag mikas, i danmark har jag unique, i los angeles har jag photogenics,  i singapore har jag ave, i tokyo har jag bravo, i sydney har jag chadwics.

6. Vart bor du egentligen? Eller reser du mest runt?

jag har ju mitt rum hos mina föräldrar i jönköping men jag reser hela tiden och anser att jag bor lite här och var

7. Har du någon pojkvän eller dejtar du någon?

nej jag har ingen pojkvänn, det är svårt att ha ett förhållande när jag aldrig är hemma. jag dejtar väl lite och så, men just nu har jag inget serriöst.

8. vilka mått har du? längd, byst, midja och höfter? skulle vara lite kul att veta :)

jag är 177 sen vet jag inte mer haha. mina mått står på imgmodels.com kolla där :)

alltid lika kul att svara på frågor so keep em comin.

igår på min födelsedag så åkte jag hem till nadine, där var emma och minna och jag fick paket och tårta, vi drack lite vin och sen bar det av mot bogno, där var alla fina människor och jag hade jätte kul. sen efter ett tag hängde jag med william till centrum där var det dans och äckliga shots haha.

idag fyller min lilla syster år och vi har städat hela huset, nu är mormor och morfar här och elins kompisar karro och amelia. så vi ska äta lite och så, GRATTIS MIN ÄLSKADE LILLA SYSTER.
william eller hans bror vet inte riktigt, har fixat min iphone så jag är överlycklig :D:D
TACKTACKTACK!

x emma k.

Kommentarer
Postat av: Emelie

intressant, :)



2009-04-19 @ 00:35:12
URL: http://mlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0