påsken.

okej jag vet jag har varit dålig på att updatera här.
men jag har varit så glad att vara hemma och kunna träffa mina kompisar att jag liksom har umgåtts med folk 24/7 och då sätte rjag mej inte riktigt och bloggar.

men iallafall, jag åkte alltså till borås med min söta emma och minnaför att hälsa på sara och hennes syster elisabeth(stavning)
när vi kom dit så drack vi lite vin och öl och sen lekte vi med råttorna och provade peruker, jag blev rosahårig och det var ju snyggast alltså.

jag bjuder på den fina på mej med munnsår och en råtta i handen haha

sen gick vi och la oss och dagen efter  vaknade jag emma och minna tidigt och tog en utflyckt till burger king och efter det ica maxi som är typ den roligaste affären i världen, man kan verkligen hitta alla möjliga konstiga saker där. vi kom därifrån med tre supersize marsmallows och en hellokitty kortlek. sen spelade vi kort drack te och åt marsmallows tills de andra vaknade, då var jag tvungen att ta bussen tillbaka till jönköping. där träffade jag adam och alexandra. vi drog till hemmakväll och fixa lite glass och redbull sen hämtade william oss och vi åkte hem till honom där vi drack lite drinkar och sen bar det av till 8 glas. massa fint folk och det var riktigt kul, sen drog vi till centrum där det var typ dött men ken ring (jag kommer ihåg namnet nu) så lite folk drog med honom på efterfest men inte jaaaag.



dagen efter åkte jag hem och chillade lite sen träffade jag adam igen och vi tog en fika med min kusin sara och alexandra sen drog vi hem till adam och chillade lite innan vi gick till centrum igen och dansade lite. sen tog jag och adam bussen till habo och sov vaknade dagen efter och det var så otroligt fint väder att vi hade frukost ute i gräset på en filt med smoothies

sen ringde min älskade bokare från paris och ville ha bilder för en option jag hade och min system kamera var på pappas firma så vi tog en nyckel som var 50% chans att den skulle funka och började gå, det är runt 5km dit och när vi kom dit så funkade inte nyckeln så vi fick helt enkelt gå hem igen, en lång och onödig promenad haha. när vi kom hem igen använde vi helt enkelt bara den lilla kameran istället haha

sen hängde jag och adam i habo på långfredagen och bara chillade och på påskafton var det förfest hos maja så vi tog oss dit i våra matchande outfits; svarta leggins och en oversize vit skjorta och alla älskade det. adam var även svartsminkad med min silvermask och jag var ljussminkad och skulle haft minnas mask men den glömdes hos adam haha.
hos maja var det full fart och riktigt kul. det var lekar och det började med att man fick a en lapp när man kom dit där det stod en uppgift som man skulle ha under kvällen, jag lyckades såklart få den som var värst för mej eftersom jag är folkskygg, jag skulle hålla tal 5 ggr under kvällen. vill bara tillägga att jag könde typ 3 pers där haha. men jag klarade min uppgift utmärkt och vann första pris för det. YAY. andra uppgifter som fanns var att ta andras drinkar under kvällen, släcka och tända alla ljus, kommentera en killes fötter och så vidare.
sen var det tipspromenad och frågorna var tillexempel; vem suger bäst, vem hanterar ägg bäst, vem sväljer bäst osv och sen var svaren namnen på gästerna. och i slutet så fick vi stå upp till bevis, det var en fyndig lek tycker jag.
sen kom taxin och vi åkte till huset som hade nyöppning. alla var pepp och det var massa folk, men det kändes som om man betalade 100kr för att bli besviken. bartendern fattade inte hur man gjorde den enklaste drink och det var inget drag att prata om så vi drog hem till maja igen där jag somnade vid 4-5. vaknade igen vid 9 och ansåg att jag måste gå upp men alla andra sov så jag gick omkring i huset och ute lite sen vid 1 vaknar adam och vi börjar städa upp lite. sen när alla vaknat så dricker vi lite morgon te/kaffe och sen åkte jag och adam hem till habo igen. varje morgon i habo har börjat med frukost på gäret, helt underbart väder.


dagen efter var vi chokerande nog i habo igen och hade en lugn dag då vi kollade på mia och klara och finding neverland
men älskade syster kom hem från stugan och sen hände det inte så mycket mer.
och idag åkte vi in till stan och träffade emma för en fika sen kom sofie med, det var fint. sen gick jag och emma ner till vätterstranden och träffade helga och ajla, det röktes vattenpipa och det var allmänt jätte mysigt.
sen var de brydarna tvugna att gå hem och plugga så jag mötte adam linnea och tessan för en pratsund och en mcchicken på donken sen kom michelle dit det var kul för henne har jag inte sett på evigheter. 21.54 gick tåget mot habo och jag var på det. när jag kom hem lagade jag och min syster kyckling ris och currysås, gott gott gott.

sen vill jag tillägga att jag och adam har lagat mat varje dag helt själva, eftersom min familj har varit borta hela veckan.
vi lagade blandannat tonfiskbiffar med makaroner och sås, sen sprödbakadfisk med ris och sås och på påskafton gjorde vi påskmiddag med ägg lax sill och allt sånt där. VI ÄR STOLTA! hah

jag hoppas jag fick med det mesta.
nu ska jag nog ta och sova.
imon kommer mamma och pappa hem, de har varit och seglat hem våran katamaran från engeland och det har gått bra.

x emma k.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan du inte berätta i ett inlägg när du har tid hur du blev modell, hur ditt liv ändrades osv. Skulle vara väldigt intressant! (:

KRAM!

2009-04-14 @ 14:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0