familjeliv.

vaknade nyss.
sitter i sängen och inser hur många av min vänner och folk omkring mej (hemma i sverige då) som får barn, skaffar hus och slår sej till ro. och själv känns det som om jag är mitt uppe i den hektigaste tiden i mitt liv. det värsta är att jag inte ens kan ha ett stadigt förhållande eftersom jag reser så mycket. minst 4 av mina vänner har fått barn och ca ALLA (känns det som) har förlovat sej. det går så fort, nyss gick vi i skolan och tyckte att det koolaste var att gå på fest och ja ni vet hella den där biten. nu sitter alla hemma med sina respektive och är så mogna, det är det ordet jag söker. det är så roligt att det är så, men jag hänger inte riktigt med. här lämnar jag sverige 6 månader och sen är inget sej likt.
det jag försöker säga med detta är att jag är avundsjuk. jag vill också ha ett liv som är stadigt och jag  vill veta vad som kommer hända i morgon. barn är jag inte redo för inte alls. det jag menar är att just nu finnns det ingen stadig punkt i mitt liv förutom mej själv. det är bara mej själv jag har koll på om ens det. allt annat ligger bortom min kontroll. jag vet ju för fasiken inte ens vilket land jag kommer att vara i nästa vecka.

äsch nu ska jag sluta klaga. jag har ju världen för mian fötter.
fick bara ett ögonblick av ångest när jag fick ett meddelande av ännu en kompis som har skaffat barn förlovat sej och är sambo.

när ska jag växa upp? jag vet att jag har mognat och gjorde det mycket tidigare än de flesta. men livet är fortfarande en fest för mej. ahja anyways.

nu ska jag ta och äte en brunch innan jag måste till agenturen. subway eller starbucks? hm..

x emma k.

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla hönan, livet é sånt!! Mina kompisar skaffade barn mycket senare än jag, det kändes oxå lite jobbigt... men gud vilka underbara barn jag fick!!!

2009-08-26 @ 11:26:54
Postat av: Emmy

ta familjelivet sen, du är ung och många skulle döda för att få leva som dig! :) ha det gött!

2009-08-26 @ 21:33:40
URL: http://fashionissue.blogg.se/
Postat av: pim

hey girl! Life is way to short to settle down at 20! You'll have plenty of time for all that when you're old and uggly! ;)

2009-08-28 @ 12:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0