stockholm brinner.

nu har jag inte bloggat på länge igen, blir lite så när jag jobbar tyvärr. men jag tog ett tidigt tåg till stocholm 5.50 för att vara exakt sjuukt trött men kunde inte sova på tåget för jag kunde inte sluta läsa i min bok, när jag hör din röst av stephanie meyer och för er som detta inte säger något så är det den andra boken i twilight serien. helt sjukt bra bok och när den tog slut fick jag en konstig kännsla och började läsa om den igen, ville liksom inte att den skulle vara slut.
men men kom i allfall fram till stockholm men tog tunnelbanan till telefonplan och gick till studion där jag skulle fota. det var en kampanj bild för mini market. verkligen kul. de är så kreativa. vi var runt 20 modeller och alla var en karaktär. vi hade charlie chaplin, pippi, cruela devil, snögubben, 2 clowner, cherlock, kungen, plåtniklas, spöke, kock, svan, pingvin, lejon och så vidare och jag var en pepparkaka. jätte fint var det, nu tänker ni väl att man inte kan köpa dessa kläder eftersom men tänker typ maskerad, men där har ni fel kläderna var sjukt snygga och jag kan säga att jag skulle lätt köpa nästan allt.

fotograferingen höll på hela dagen och kvällen och när det var slut så åkte jag och valeria hem till sofie (en av designarna för minimarket) och sov där.

sen dagen efter skulle jag ha min fitting för elle galan men mikas ringde och sa att den var flyttad till fredag så då hade jag ca 5h att ta död på i stockholm själv. det var otroligt svårt eftersom jag är så folkskygg, men då ringde jag min gay husband och pratade bort dagen med han, tack för det babe<3

sen åkte jag som sagt hem men klev av tåget i bankeryd för min kusin fyllde 12 igår, så jag var där och firade han och åt massa mat och glass och sen spelade vi wii, jag åkte skidor och det var sjukt kul. när mamma och elin kom dit så hade hon med sej ljudet av ditt hjärta av stephanie meyer åt mej som såklart är den tredje twilight boken och när jag fick den i handen så blev jag helt upprymd och släppte den inte. ahah konstigt hur en bok kan påverka en så mycket, jag rekomenderar verkligen att ni ska läsa dessa böcker. de är otroliga.

efter ett tag var det dags att åka hem så vi åkte in till jönköping och hämtade ems och sen hem till mej där jag och emma lekte med mitt löshår. så jag fick rosa toffsar med rosa dreads i. bild finns på bilddagboken: popflicka. (sitter hos adam nu så jag kan inte lägga upp bilden.) jätte fint, ska bli min look för festivalerna i sommar :D:D

planerade även balen lite, sjukt svårt att komma på vad jag ska ha på mej. för vi ska ha pop tema jag och emma. och jag vill appsålut inte ha en "balklänning" liksom. inget ont om det, det är jätte fint men jag känner inte att det är jag.

carina ringde i morse och datumet för spanien är ändrat så jag åker inte direkt efter elle galen. ganska skönt så jag kan få sova lite haha.

nu sitter jag som sagt hos adam och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. men vad som gå bra för mej, det är att vara med adam som jag tycker om i vilket fall.

oj nu blev det ett långt inlägg igen, så går det nör man måste skriva om flera dagar i ett inlägg haha.

x emma k.

Kommentarer
Postat av: adam AKA gay husbandd

HEHE! loves it-

Balen kommer blir festast juuuu.

love you

2009-01-15 @ 15:20:28
URL: http://cranky.blogg.se/
Postat av: Anonym

just läst ut den första boken och slukar just "när jag hör din röst" av stephanie meyer.

förstår precis vad du menar, man vill verkligen inte sluta läsa. blir helt trollbunden! jag har läst natt och dag sen jag fick den. underbart bra!

2009-01-17 @ 17:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0