weekend analysis

haha jag vet att jag skrev på bilddagboken att jag hade skrivit om helgen, men jag fick fullt upp så jag gör det nu istället

i torsdags tog jag tåget mot vara men hamnade i göteborg. herregud vilken dag alltså. jag bokade en biljett med endast ett byte för att jag tyckte att detskkulle vara bra eftersom i vanliga fall så måste man byta två gånger.  jag satte mej på tåget i habo 10.14 sen gick jag av i falköping vid typ 10.50 eller något, väntade till 11.51 då mitt nästa tåg skulle gå.. trode jag. när tåget rullat iväg så skulle jag vara framme efter typ 15 min men när jag åkt i 45 min så ringer jag malin och kollar, och vi inser då att jag är på fel tåg och att jag är påväg till göteborg. och det var ingen konduktör som kollade min biljett så de kunde ine heller säga att jag var fel. så när tåget rullade in i göteborg så var jag ju bara tvungen att gå av och köpa en ny biljett. så 1 timme senare sitter jag på tåget till herrljunga. sen byter jag och åker till vara. väl där så hämtar min farmor, dagny, elly och ingvar mej på stationen för malin är på ett möte. så jag åker med dem till dagny och georg för en fika innan jag träffar malin. sen när vi kom hem till malin så kollade vi vad det var som hade hänt och inser att jag skulle ha bytt till en buss i falköping som gick sammas tid som tåget. haha

sen när vi äntligen kommer hem till malin så ska hon ha ett smink party, så en bryd från mary key kom dit och snackade. och snackade och snackade haha. sen köpte ingen något så jag fick skuldkännslor. och tråts att jag redan hade allt som hon hade att erbjuda eftersom min mormor är med i amway så köpte jag någon hand treatment. den är otroligt bra måste jag säga och man får väldigt lena händer. sen när det var slut och alla hade gått hem så gick jag och malin ut och gick och gjorde det vi är bäst på, prata hahaha. i nån timme var vi ute och halkade runt i vara. sen hem och pratade tills vi båda två nästan somnade vid 2-3 något sen ansåg vi att vi inte skulle sova bort nästa dag så vi ställde klockan på 10 och tog oss upp. sen gick vi till ica och köpte ingredienser till scholad biskvier med vit scholad greme. sjuuuuukt gott ska ni veta men väldigt mättande. sen var det dags att laga lunch så då gick vi tillbaka till ica och köpte det som behövdes till en fiskgratäng. och den blev riktigt god den med och jag är troligt chockad att vi lyckades eftersom jag är väääärdelös i köket haha. malins sambo daniel kom med semlor och sen var det dags för mej att ta tåget tillbaka hem till habo. och denna gången tog jag det vanliga tåget med två byten. haha

när jag kom hem så åkte jag direkt in till jönköping och träffade emma, sen åkte vi till egnahem och sofia som hade fest. jag och emma var nyktra men det var ingen annan minsann. otroligt fin kväll.
dagen efter vaknade vi ganska sent och chillade hela dagen till klockan 5 typ då vi åkte till habo och sen åkte vi till taberg där Nikki och Anton hade inflyttningsfest. det var också sjukt kul. tog halv 3 bussen hem tillsammans med kaisa och somnade direkt. idag är jag ganska trött efter att ha gått upp tidigt några dagar i rad så jag stannar nog i habo.

jag ska även gå elle galan och göra mini markets campagne. sen åker jag nog till spanien tror jag för visningar. det blir nog kul :)

nu är jag hungrig hihi

x emma k.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va heter du på bilddagboken? du e ascool

2009-01-11 @ 16:35:44
Postat av: ems

tack för en fin helg,darl:*

2009-01-11 @ 16:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0