moviestar

ojojoj vart ska jag börja..

jag åkte ju till frankfurt och jobbade för material girl, igen.
vaknade vid 5 och tog en taxi till flygplatsen för jag ffattade inte att img hade fixat en bil åt mej, så när jag är där så ringer min chaufför och undrar vart jag är. 30 euro till inget liksom.
sen kommer jag dit och blir hämtad av linda som kör mej till ett slott, det är där vi ska fota.
det är jag och 2 andra tjejer som ska vara med. jag är 'the model' och de andra är bara i bakgrunden. tog lite bilder och åkte sen till hotellet och sov, gick upp vid 8 och blev hämtad 8.45 och åkte till en kyrkogård mitt ute i skogen. där mötte vi upp teamet och 2 nya tjejer som skulle vara med för dagen för de tjejerna som var med dagen innan var tydligen för tjocka tyckte de.sen var det även en 7 årig tjej med på två bilder. vi började med att fota omslaget. då hade jag på mej en genomskinlig klänning och åsne öron (haha?) och satt på en grav. vi fick vara jätte snabba och avbryta så fort prästen kom, för hur bra är det att sitta halvnaken på en grav liksom haha.

sen fotade vi en massa bilder och även prästen var med på en del. fin dag



sen åkte jag tillbaka till paris, kom hem till huset vid 11, ställde väckarklockan på 3.30...

tog taxi till mötesplatsen för tunnelbanan öppnar inte fören 5.15
träffade teamet som bestod av en himla massa danskar, 2 norskar och resten fransmän.
vi var runt 30 pers, för här kommer det otroliga mina vänner... vi skulle spela in en film samtidigt.
då pratar jag inte om en dokumentär om fotografering utan en riktig filkm som kommer visas på bio.
en danks film om en fotograf som hae en dröm och älskar sitt jobb och sen blir blixt förälskad i en man och blir helt galen haha. några av skådespelarna var en av danmarks främsta kvinnliga skådespelerska som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, och ny uppkommande (skitsnygg) fransk skådespelare, och han som spelar karl mikael blommkvist i millenium, män som hatar kvinnor.

så här gick det till, vi fotade som vanligt, fotograf var signe som precis fått pris som danmarks bästa fotograf, en bild och sen började inspelningen då den danska skådespelerskan (som spelade signe i filmen) gjorde samma sak med mej. otroligt roligt. sen var det en scen där hon och hennes assistent hade en dialog om bilden och sen en till där vi skulle spela att det var pause i fotandet och vi satte upp nästa spot. i den scenen stog jag och blev stylad och fick vatten och så. sen hade filmteamet allt de behövde och då fortsatte vi i fototeamet att ta resterande bilder, för vi gjorde samtidigt ett spread för danska elle.
otroligt kul att spela in riktig film, verkligen en upplevelse. och när jag sa hejdå till alla i slutet av dagen, runt 8, så sa signe till mej att the director hade älskat mej, så hej skådespelarkarriär? hahaha!!!




i morse, eller i natt, när jag gick upp för att åka och jobba fick jag ett oerhört irriterande sms av coco

'sitting in a car with pete doherty'

sen kom ett till

'were playing charades, kom here asap! x'

arg blev jag, för anthony hade lovat mej, MEJ!!
men haha nej jag är inte arg, glad för cocos skull, för hon gillar nog pete mer än jag :)

nu ska jag sova för jag har varut vaken i typ 24h nu och har castings imon.

x emma k.

Kommentarer
Postat av: Sara

ÅH VADÅ FÖR TJOCKA :D Dem vill jag se. Fan vad kul med film! Och jag vill med vara med pete doherty. Om du får tillfälle att vara med honom måste du hälsa från mig.

2009-06-02 @ 23:25:20
URL: http://ifuseekamy.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0