the story of my life.

jag fick en fråga igen om hur jag började som modell, självklart berättar jag igen.
jag var 13 år och åkte till göteborg för att gå på okej dagen med mina två kompisar. efter en spelning så var vi hungriga så vi gick bort från scenen och då kommer en kvinna fram till mej och frågar om jag vill bli modell. jag fattar absolut ingenting, kommer från en jätte liten stad vid Vättern och hade nog aldrig ens hört om modeller förr. men jag fick lite papper och pratar med mina föräldrar om det. min mamma har en syssling och en kompis som är modeller så hon visste lite om det och tyckte att jag skulle ge det ett försök. så det gjorde jag. kvinnan från liseberg var en scout från IMG models och hon fixade även en svensk agentur till mej, mikas. så det började där, första resan var till paris och sen har det bara rullat på. de första åren gjorde jag inte mycket eftersom jag var så ung men när jag var 15 så började jag resa. mest på lov och helger på grund av skolan men efter ett tag började jobben göra det svårt att hålla mej till det så jag började missa massor i skolan. när jag skulle fylla 18 så var jag borta i 5 månader i rad och kunde inte hålla upp det med skolan längre och fick hoppa av. många tänker nog nu att varför gjorde du så? skolan är ju så viktig, utbildning är det viktigaste i livet. då säger jag, ja visst men att få chansen att vara modell händer nog en gång i livet och jag ville ta den chansen. jag har sett nästan hela världen och lärt mej så mycket på mina resor som man inte ens kommer i närheten av i skolan. jag kanske inte kan räkna matte så bra men jag kan säga att jag är världsvan och har sett alla platser folk bara läser om. skolan kan jag ta senare om jag måste..
.
oj det blev en lång text, hoppas den inte är helt tråkig got a bit blown away in my own thoughts.
.
är fortfarande i new york, det börjar bli riktigt kallt nu men ingen snö än. saknar min familj väldigt mycket och ser fram emot att åka hem om 2 veckor.
.
x emma k.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0