sleepless in Habo

nu är klockan kvart över 6 och jag har gett upp. jag kommer inte kunna sova i natt.

var dödstrött vid 12 så jag gick och la mej, då börjar mitt hjärta. jag känner mej helt rastlös och stressad. känns som om jag inte har tid att sova, så mycket jag måste göra. vid 3-4 något går ja och gör te, lägger mej i soffan och kollar på teve, försöker sova, precis när jag är i det där läget mellan att sova och vara vaken så ringer mammas väckarklocka och jag inteser att klockan är 6. så jag går och lägger mej i min säng igen, när mamma går upp så ger jag med upp och tar på mej min rosa morgonrock och nu sitter jag här. klarvaken! helt sjukt att jag inte kan sova.
jag googlade sömnlöshet och alla knep de hade är sådant jag redan försökt med. förutom sömnpiller, vågar fortfarande inte prova sådant. tänk om man inte vaknar när man ska då?

nej nu ska jag hålla mej vaken hela dagen så kanske jag kan sova imon? jag är rädd för att vända på dygnet helt.
såg på oprah om en tjej som var vaken i 5 dagar i rad, hon växlade mellan att vara klarvaken och zoombie men somnade aldrig. så illa är det nog inte men jag får panik över tanken  på att jag ska åka snart och då får jag imon ha sömnproblem för då tror agenturen att jagfestar igen när sanningen är den att jag inte alls har festat på länge och inte planerat in något heller.

min tanke är att jag ska bli lite hälsosam nu, jag har slutat röka, plåstrerna är super känner inget sug alls, jag ska inte festa utan motionera istället (appsålut ine träna finns inget tråkigare men typ ut och gå) och börja äta hälsosamt, som det är nu så småäter jag hela tiden och det funkar ju inte så bra.

det här med att jag inte kan sova kan ju ha lite med plåstret att göra, jag läste på en hämsida att nikotin får en att bli piggare, men jag menar jag har ju rök så pass länge + att jag haft dessa sömnproblem innan med så det vore ju konstigt, men det kanske bidrar.

ska väl äta frukost nu, och när det blir lite ljusare ska jag ut på en promenad. sen ska jag duscha och göra iordning mej och sen kanske det är dags att åka in och träffa adam kanske. måste hålla igång idag så jag är trött ikväll.

nej nu ska jag borsta tänderna

x emma k.

Kommentarer
Postat av: melle

ett litet tips. jag har också haft problem med sömnen pga hjärtat. och min puls har verkligen sprungit iväg vissa nätter. först och främst, uppsök läkare, det kan vara ett hjärtfel. jag som tur var hade inte det och dom tipsade mig att börja med yoga eller någon annan sorts meditationsövning. skitbra! hjälper massor. och för det andra, om du får hjärtklappningar, stressa inte upp dig över det och tänk "oh nej, farligt farligt blablabal!" för det blir bara värre då, det du ska göra är attt andas luuuugnt och bara tänka att de inte är någon fara :) hoppas det löser sig.

2008-11-04 @ 12:08:31
URL: http://melle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0