svar på tal

jag vet inte om det är någon timer man har i sej hela livet eller vad det handlar om, i morse vaknade jag klockan 7 och var klar vaken, tänkte; eeh vad är det för fel på mej jag har ju inte sovit alls många timmar, varför skulle jag vakna nu, skärp dej emma. sen kom jag på att jag fyller ju år idag, men äsch  sa jag ich somnade om eftersom jag inte skulle ha någon väckning.

men nu är jag vaken iallafall, och jag mår lite bättre än igår med förkyldningen, måste vara citronen haha.
tack för alla fins sms/bdb/fb/blogg meddelanden jag fått, det är för dem det känns värt att bli äldre^^

tänkte svara på lite mer frågor jag fått, alltid kul med frågor så fortsätt med det :D

1. hur mycket tjänar du på ett jobb ungefär?

tyvärr är det en jätte svår fråga eftersom man tjänar så olika mycket, när man jobbar för en tidning tillexempel kanske man bara får runt 1000 kr eller inget alls, för de bilderna tar men mest för att synas och att bygga på sin bok, alla modeller behöver nya bilder ofta. medan en campanj är betydligt mer, jag har tjänat allt mellan 5000 till 90 000 på kampanjer. det är det jag lever på, men de stora pengarna är i kataloger som jag inte kan göra eftersom jag är en high fashion modell, där kan man tjäna runt 10 000 per dag för en plåtning och de brukar vara i 3 dagar.

2. är dina föräldrar långa?

min pappa är ganska lång, han är 189. och väldigt smal, det är väl mest hans gener jag har fått.
min mamma är 1.69, inte riktigt lika långt. men det är överlag pappas sida som är lång.

3. vad är dina mål, några speciella?

mitt första mål som modell var att fota för vogue, och det målet klarade jag av ganska snabbt, 2005 fotade jag för japanska vogue med tim walker, och bilderna används fortfarande, för de är enormt bra. om ni kollar på mina bilder på img så är det de sista bilderna med växthuset.
sen blev mitt mål att göra en kampanj, då gjorde jag en för kate spade och sen en i sverige för tiger of sweden.
efter det ville jag öppna en stor visning/ vara med i en stor visning, det året öppnade jag vera wang i ny och gick en visning för chanel i paris.
nu är mitt mål prada, hela min karriär har jag hört att jag är en prada tjej men bara en gång har jag haft option för deras kampanj, så det är det jag strävar efter.

4. tror du att man kan ha en modell karriär när man är 168-169?

alltså, att bli modell handlar inte om hur lång man är, tänk bara på kate moss liksom, det handlar om att man har npgot speciellt, något som sticker ut från mängden. min speciella sak är ju att ja gahr stora ögon och liten mun plus mitt plationa hår och blekta ögonbryn. självklart handlar det om att vara lång och smal med men om det bara hade varit det så hade ju hur många som helst kunnat vara modeller.

hoppas det var svar nog :)

nu ska jag  ta och åka till pappas firma och skriva ut mina biljetter, sen ska jag hem och duscha och göra iordning mej för ikväll blir det bongo med mina fina tjejor.

x emma k.

Kommentarer
Postat av: sofia

vad innebär high fashion modell, ochskillnaden mot att göra kataloger? =)

2009-04-17 @ 14:58:52
URL: http://albertismyboyfriend.blogg.se/
Postat av: Emelie

tack! svar på det flesta. Men vad är en kampanj?

:)

2009-04-17 @ 15:26:36
URL: http://mlig.blogg.se/
Postat av: Tilda

Skulle du kunna flytta till USA tex. Jag menar om du har greencard och sånt. I så fall, är det lätt att få det? :)



2009-04-17 @ 15:35:22
Postat av: Anonym

du är verkligen finast vännen, ha det så bra nu så peppar vi balen där vi kommer vara det snyggaste paret. :*

2009-04-18 @ 01:45:05
URL: http://emmasticks.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad kul att få läsa!

Vad är det bästa med att vara modell?

Har du många agenturer?

Vart bor du egentligen? Eller reser du mest runt?

Har du någon pojkvän eller dejtar du någon?

2009-04-18 @ 18:23:56
Postat av: Emmy

snygging där!

vilka mått har du? längd, byst, midja och höfter? skulle vara lite kul att veta :)



2009-04-18 @ 18:43:20
URL: http://emmynyyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0