the beginning.

okej så jag har alltså fått många frågor om ifall jag kan berätta om hur jag blev modell, detta har redan skrivits om i bloggen men det var ju ett tag sen så jag tar det igen då :)

det började alltså med att jag som 13 årig tjej tog med mej två kompisar och drog till liseberg, det var okej dagen och jag älskade jimmy jansson och ja hahah.
så vi åkte dit ochnär vi tod vid scenen blev vi hungriga och bestämde oss för att gå och ta en hamburgare så vi började gå bakåt och just då kommer en kvinna fram till oss och frågar om jag vill bli modell, hon sa att hon jobbar föt IMG och jag fick lite papper, vid den tiden visste jag knappt vad en modell var och jag trode verkligen inte att jag kunde vara en. så jag tog med mina papper till mamma och vi kollade igenom det och kom fram till att ge det en chans, så vi åkte och hälsade på denna kvinna, pratde lite och tog lite bilder som sedan skickades till IMG och till mikas i stockholm. jag blev antagen och fick hälsa på på mikas där det togs fler bilder och jag började jobba drygt ett år senare.
mitt första jobb var i stockholm för en tidning som heter stick tror jag haha.

sen gick det något år då jag bara jobbade jätte lite i stockholm men året då jag skulle fylla 15 åkte jag till paris tillsammans med en annan svensk modell som heter kristina, vi träffade IMG och gjorde 4 tests där. och efter det har det bara runnit på.

jag gick ju i skolan på den tiden och fick tajma in resor med lov och så vidare men efter ett tag missade jag för mycket av skolan och när jag åkte till singapore/sydney i över 5 månader så blev det för mycket och jag fick hoppa av skolan.

nu reser jag hela tiden, kom precis hem efter en 4 månader lång vistelse i barcelona/paris och åker igen på söndag, först en dag i barcelona sen en dag i paris sen london ca 2 veckor och sen nyc. om allt går som det ska. men sen kommer jag hem igen i slutet av maj för att gå på balen med min älskade emma.

när jag började var jag väldigt ung och bara 173 lång, men jag fick kontrakt iomed att jag fortfarande växte, för det är ganska kort, nu är jag 177 och är fortfarande bland de korta. och med att jag började så tidigt, det är lite för tidigt tycke rjag, jag blev vuxen lite för fort och fick ta mycket ansvar. jag hade alltid med mej någon på mina resor fram till för bara ca 2 årsen vilket jag är otroligt glad för, man behöver stödet när man är ny. det är otroligt jobbigt och det är en helt ny värld. nu är jag van och jag tror att det är tack vare att min familj var med mej hela tiden i början som det inte har stigit mej åt huvudet att jag är modell. om folk inte har tagit reda på det själva eller frågar mej så brukar det ta en lång tid innan de vet att jag är modell. anser att det ine är något man skryter om, det är ett jobb, något som försörjer mej.

det är mycket slit och stress men det är kul och jag ångrar inte att jag tog chansen.

hoppas detta svarar på det mesta, annars får ni fråga :)

x emma k.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så intressant! Men 177 är ju jätte långt, det tkr jag iallafall. En dröm att bli upptäckt av IMG när man är 13 år. Laetitia Casta är endast 169 och det är väldigt intressant för hon har varit anställd av VS och andra massa stora företag. Tycker att du är as cool med :)

Är du och Emma tillsammans? :) Ha det bra, det var väldigt intressant att läsa. Fortsätt att göra din gej, :)

KRAM

2009-04-16 @ 17:15:03
URL: http://mlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0