sometimes i keep sitting on trains.

jobbet i stockholm gick bra.
vi fotade i ett garage så det var inte jätte varmt, men bättre än ute dock.
10 minus och snö är inte vad jag tycker om.
vi stressade massor för att jag skulle hinna med sista tåget hem, 18.21
kommer till stationen 18.10 och får se ett folkhav på stationen, det är seriöst helt fullt med människor och alla tittar på samma sak, tavlan med tågtider. jag skyndar ändå bort för att få ut min biljett innan jag kollar vad som står på. självklart är alla ALLA tåg försenade. 19.50 får jag äntligen en plattform. 2h senare är jag i nässjö och väl där får vi veta att alla mot jönköping ska åka taxibuss. när ussen kommer är vi för många för den så de beställer dit 3 vanliga taxis också och tillslut kommer jag iväg hemmåt.
det är jag och en till man i taxin. han berättar att han precis som jag kommit till sthlm station vid 6 och fått panik, men istället för att göra som jag så hoppade han på första bästa tåg som gick till lidköping. därifrån tog han sen tåget till mjölby och sen sa han att han hade tur eftersom ett x2000 kom dit 5 min senare. det roligaste är att det var samma x2000 som jag satt på som jag hade väntat på i sthlm. vi kom alltså fram exakt samtidigt men han hade fått byta två gånger. smart kille. jag satt i alla fall och skrattade för mej själv i baksätet.
sen till en slowmotion version av ingenting - kent med kvinnlig sångerska åkte jag genom ett snövitt sverige hem mot habo. och tillslut kom jag hem. och insåg att jag aldrig har åkt taxi hem till mej innan!? och jag har bott här i snart 17 år. det är ju lite knepigt kanske.
x emma k.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0