Spoiled brats?

okej nu kan jag skriva lite mer om igår.
gjorde 3 visningar. fina var dem en av dem var väldigt oplanerad de visste inte hur de ville ha kläderna på folk och alla kläder var för små för oss så mina byxor kunde inte stängas helt galet, men vi hade flats så det var inte några svåra skor. den sista visningen öppnade jag och stängde och ledde finalen. jätte fina kläder med älskade det.
men skorna var så höga att jag fick jätte ont i mitt skadade knä och haltade när jag kom backstage.

okej om samtalet jag hade med en annan modell det var med lianna btw. vi pratade om hur vi alltid klagar på hur jobbigt det är att vara modell, men det är ju för att vi är så vana vid att alltid få allting serverat på silverfat. visst att vara modell ÄR jobbigt med tider och att hela tiden vara på resande fot och allt det där, men som hon sa vi är så vara vid att ha VIP på clobbar och så och när vi inte har det så blir vi irriterade. vi är vana vid att alltid bli upphämtade på flygplatsen och att ha allt ordnat åt oss att vi förväntar oss att inte behöva gör anågot själva. det finns alltid någon i närheten som kan hjälpa oss äver fimpa ciggen om vi inte når till askfatet. och om vi ä hungriga kan man bara be någon om mat och man får det. det är nog därför vi blir kallade bitchar och att folk sätter oss i en speciell grupp för att de tror att vi tror att vi är bättre än alla andra. men så är det inte, det är ju bara så att många av oss modeller började jobba när vi var små, runt 13 år och att få allt serverat så för oss i så många år gör bara att vi blir vana vid det och tycker att det är normalt. ibland när jag jobbar och jag själv går för att hämta mat eller ta på mej kläderna själv så frågar de vad jag håller på med eftersom det finns assistenter som ska göra det åt oss. det kan låta konstigt men det är så det är. och jag sitter ju inte hemma och dirrigerar mina vänner och familj att göra saker åt mej utan det är bara så när jag är 'modell' som när jag var i sydne och gjorde fashion week för några månader sen, vi hade ingen mat backstage och jag gjorde 5 visningar om dagen och fick börja varje dag runt 8 och var där hela dagen så blev jag tjurig och skickade iväg assistenter till starbucks och mc donalds hela tiden och en gång när jag inte hade fått någon mat och jag bara hade 30 min mellan 2 visningar så bad jag om mat och när jag fick den så sa jag inte tack utan sa typ 'finally!' då blev tjejen som hämtat min mat irriterad och ansåg att jag var den värsta bitchen där. men jag menar de måste ju ha mat åt oss om de förväntar sej att vi ska jobba en hel dag och fortfarande vara glada och se bra ut liksom.
som sagt ett väldigt intressant ämne att diskkuera med en annan modell, för det är nog bara vi som förstår varandra.

Idag så ska jag och Ruta flytta till ett hotell i lisabon får vi har båda tidiga flyg imon så jag kanske inte skriver mer fören jag kommer hem.
Ska bort till visningarna om typ 30 min och det ös regnar riktigt tråkigt väder, men det är iallfall varmare än i sverige höh.

I går när vi kom hem var jag så trött men det slutade med att vi kollade på models fallin på youtube och jeff dunham, helt galet kul är det. sen somnade jag och kunde bara tänka på frukost, något är verkligen fel på mej jag kan bara tänka på mat hela tiden och är konstant hungrig, konstigt är det. aldrig kännt så här innan.

nu ska jag packa klart

x emma k.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0