dizzy

nu är jag tillbaka i new york igen. resan gick bra, jag kunde dock inte sova på planet så jag störde alla omkring mej med att ha lampan tänd och att ringa efter personalen hela tiden efter rödvin eftersom det brukar hjälpa mej att sova men icke så jag läste ut en hel bok eftersom det inte fanns en egen tv.
.
kom fram till vigo, eller rättare sagt en liten stad utanför vigo som jag itne har en aning om vad den heter. köpte burger king och kollade på två filmer för att hålla mej vaken men det gick inte så klockan halv 7 somnade jag och vaknade därför flera gånger under natten men tillät mej inte att gå upp fören halv 6. halv 9 blev jag och den manliga modellen upphämtade på hotellet och körda till studion. vi skulle fota lookbook och kampanj för adolfo domiguez, en spank designer som främst blev känd för att han stylade miami vice.
allt gick fort och enkelt förutom när vi skulle filma en film till hemsidan. speciellt en scen var otroligt svår, jag skulle då flirta med honom och sedan dra av honom skjortan, vet ni hur svårt det är att dra av en skjorta snabt och brutalt samtidigt som vi båda skulle vara helt över varandra? haha jag har nog aldrig skrattat så mycket och inte heller behövt ta så många omtagningar på en scen innan haha.
.
när vi var klara så var de helt otroligt snälla och lät mej ta hur mycket kläder som jag ville från kollektionen wee.
.
åkte till hotellet och somnade och vaknade av att allt snurrade, jag kunde inte röra mej överhuvudtaget utan att må otroligt illa. det kändes precis som när jag hade blivit uttorkad en annan gång så jag drack massor med vatten och sen klarade jag av att gå ner till restaurangen och äta frukost. bilresan och flygresan gick bra men jag klarade knappt av att gå. allt snurrar fram och tillbaka precis som när man har druckit för mycket. jag känner det idag med och jag fattar inte vad det är, någon som haft detta tidigare? jag klarar nämligen inte av att må illa eftersom det påminner mej för mycket om när jag hade blindtarmsinflammation och höll på att dö när jag var 10.
.
sen igår när jag landade så smsade min bästa kompis här i new york hannah mej och sa att det är hennes sista natt innan hon åker bort till london i 4 månader och sen smsade min andra kompis och sa att det var hans födelsedag så det var bara att strunta i yrseln och åka på middag på mr chow. jag kom dit först för de andra var fast i snö kaoset (just det ja, det är lika mycket snö som hemma i sverige om inte mer) så jag fick gå in och ta beställningar åt alla. så jag satt där vi ett bort för 11 helt själv och jag kände mej precis som carrie i sex and the city när hon väntar på alla på sin födelsedag och ingen kommer... ja iallafall så var jag tvungen att beställa åt alla eftersom köket skulle stänga så jag kände att jag kunde göra som jag ville eftersom jag satt där helt själv så jag beställde allt på menyn hahaha. isaiah var inte så glad när han fick notan. 560 dollar hade jag lyckats beställa för.
.
oj det blev ett långt inlägg så nu ska jag sluta, bara en liten uppdatering på vad jag har haft för mej.
.
x emma k.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Kan det vara så att du lider av gammal hederlig ångest som yttrar sig kroppsligt? Jag känner igen detta med yrsel..sådant kan ta uttryck i kroppen.

2011-02-13 @ 23:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0